Skip to main content

Content die bij je past.

Geen ‘het zou zo moeten’ of 'alles voor de engagement'. Authenticiteit, een oprechte boodschap en een strategie die vol te houden is. Pas als het écht bij je past, dan wordt het leuk.

Vol positieve energie ga je er dan eindelijk écht serieus mee beginnen. Het bedenken van social media content. Maar hoe begin je daar dan eigenlijk mee? Wat past dan bij je? Even inspiratie opdoen op Instagram. Twee uur later (we weten allebei dat je halverwege afgeleid raakte door die ene leuke influencer met die mooie reisfoto’s), ben je eigenlijk nog steeds geen steek verder. Die eeuwige ellenlange nietszeggende verhalen op de socials van ondernemers komen je langzamerhand de strot uit en je ziet het eigenlijk al niet meer zitten om zelf aan de slag te gaan. Voeg aan deze cocktail nog een aantal beperkende gedachten toe, en je recept voor een mislukte poging is compleet. Morgen dus maar weer een poging. En de dag daarna. En daarna.

Het kan ook anders. Met een goed verhaal en duidelijke passie kom je al een heel end. Maar samen, komen we nóg verder. Met een degelijke strategie en intensieve samenwerking zorgen we dat de content voor jouw website & social media LEUK wordt om te doen en ook nog eens de klanten aantrekt die je écht graag wil helpen.

Want dat is hoe het hoort te zijn. Leuk! Geen ‘moet-item’ op je to-do lijst waar je het liefst zo snel mogelijk vanaf wil. Content voor jouw website of social media hoort te sprankelen, aan te spreken of te raken. En dat kan alleen vanuit een oprechte plek van passie. Spreken over wat je weet, interessant vindt en waarom je ooit gestart bent. We vergeten het soms een beetje, maar klanten zijn mensen met gevoelens. Die zijn niet gek! Als jij niet heilig gelooft in jouw eigen marketing, dan gaan zij dat zeker niet doen.

Wist je trouwens dat klanten je vaak al meer dan een halfjaar volgen en bekijken wat je doet voordat ze contact opnemen? Het effect van goede organische content marketing is dus niet direct zichtbaar, maar op termijn dus wel een waardevolle investering. Je bouwt duurzame relaties op met mensen die loyaal zijn en vertrouwen hebben in wat je doet. En ik geloof dat dat het einddoel een tevreden klant is die waarde uit zijn investering heeft gehaald en met liefde zijn of haar ervaringen deelt. Wil jij er ook voor gaan? Plan dan via de onderstaande knop een afspraak in.

Van zenden naar ontvangen.

Veel ondernemers hebben een heleboel te zeggen op social media en sturen een hoop de wereld in. Hun website en social media staat vol met ik weet, ik kan en zo moet het. Of dit heb ik gedaan om zus en zo te bereiken en met deze formule lukt jou dat gegarandeerd ook. Punt. Maar wat ze vaak vergeten, is om eens echt goed te luisteren naar hun publiek.

Echte interactie, wat ze engagement noemen in marketing land, is niets meer of minder dan een relatie opbouwen met iemand. Dat kun je vergelijken met iemand die je op straat tegen zou komen en jou een krant probeert aan te smeren. Dat werkt dus eigenlijk hetzelfde als je online connecties wil maken met mensen. Natuurlijk is het wel zo dat mensen op je social media of websites kijken om je aanbod te bekijken en een beeld te krijgen van wie je bent. Maar direct binnen een mum van tijd iets kopen, bestellen of een afspraak maken, doet niemand zomaar.

Daarom is het belangrijk om het gesprek aan te gaan met jouw potentiële klanten. Wat willen ze graag weten? Waar zijn ze mee geholpen? Welke informatie hebben ze nodig? Welke vragen stellen ze? Zijn er meer potentiële klanten die met hetzelfde worstelen?

Leer te luisteren naar de mensen die je wil aantrekken en sluit hierbij aan met relevante, oprechte content.

Maar waarom is die content strategie dan belangrijk?

You need a plan. Als je niet weet wat je aan het doen bent en random posts plaatst als het uitkomt of onpersoonlijke teksten schrijft omdat je even een kwartier tijd hebt, zal het weinig resultaat opleveren. Wanneer er een duidelijk plan ligt, kun je je niet langer verschuilen achter ‘geen tijd’, ‘geen prioriteit’ of ‘geen inspiratie’. Je weet wat de bedoeling is en wanneer je tijd mag vrijplannen om te investeren. Daarnaast kost een goede planning minder energie, want je weet wat het plan is en waar je naartoe wil.

Een duidelijk plan en plezier in het maken van content geeft rust, inspiratie en brengt je verder. Ervoor zorgen dat het doen van je marketing leuk blijft, maakt een wereld van verschil in het volhouden van een strategie.

Wanneer jij ervoor kiest om in jezelf te investeren en samen met mij aan de slag te gaan met jouw content, kun je rekenen op mijn persoonlijke onverdeelde aandacht en een betrokken marketeer. Ieder proces werkt natuurlijk een beetje anders, maar in grote lijnen kun je wel een aantal dingen verwachten.

We starten altijd eerst met elkaar te leren kennen. Wie ben jij? Wat is je passie? Wat wil je met de wereld delen? Dit doen we tijdens een strategiesessie. Van daaruit bepalen we een centrale boodschap voor jouw content. Hier kun je dan altijd op terugvallen bij het bedenken van nieuwe ideeën. Ook bepalen we jouw ideale klant en schetsen we een klantpersona en brengen we de reis die jouw potentiële klant aflegt in kaart. Daarmee bepalen welke kanalen voor jou het best zullen werken, uiteraard afgestemd op jouw talenten en voorkeuren.

Dan ga ik je helpen met brainstormen. Hoe krijg je ideeën en hoe verwerk je die tot content? We gaan vooruitplannen voor de eerste drie maanden en dat verwerken in een mooie content kalender, zodat jij altijd weet wanneer wat online moet en waar je op kan rekenen.  Ook een mooie look and feel hoort erbij, en die gaan we creëren met templates in Canva, waar je zelf mee verder kan. Ik geef je tips mee doelgericht en persoonlijk te schrijven, zodat jij zelf jouw ontwikkeling kan blijven verwoorden. In alles wat ik doe, probeer ik je zoveel mogelijk handvatten mee te geven om zelf verder te kunnen. Geen vis, maar een hengel. We richten ons op duurzame resultaten.

Brainstorm Boost

44

Per Gesprek
  • Een uur lang mijn onverdeelde aandacht
  • Een kritische blik die je verder helpt
  • Tips & tricks waar je direct mee aan de slag kan
  • Antwoord op al je vragen
  • Digitaal, dus waar en wanneer jij wil.
Plan een afspraak in

Content CoachingMeest gekozen

444

Per Traject
  • Gratis Kennismakingsgesprek
  • 8 weken online begeleiding
  • 3 x 1 uur gesprek
  • Wekelijkse feedback
  • Traject propvol informatie
  • Onbeperkt vragen stellen via de mail
Plan een afspraak in

Start before you're ready.

Ja, echt. Ga posten op social media, ga schrijven, doe het gewoon! Want leren doe je door uit te proberen, op je gezicht te gaan en te ontdekken wat bij je past. Welk social media kanaal werkt het best voor jou? Kun je ze niet gewoon beter allemaal inzetten? Hashtags zijn er voor de lol toch? Plaatjes van internet plukken doet toch iedereen? Een kleine greep uit de vragen die ik regelmatig krijg. Natuurlijk kun je er zelf achter komen, maar we kunnen dit proces flink versnellen door samen te werken. Door het stellen van de juiste vragen  aan de hand van kennis en ervaring, komen we een stuk sneller tot een mooi resultaat.

Wil jij de kneepjes van social media leren en samen een vol te houden, sprankelende en effectieve strategie samenstellen? Plan dan vrijblijvend een gesprek in en kom erachter waar ik je bij kan ondersteunen.

Vraag een gesprek aan

Klaar om je droom in de wereld te zetten?